Ugrás a fő tartalomra

8600 Siófok, Kálmán Imre Sétány 3.

+36 84 346 581 +36 84 310 414

Hírek

2024. ápr. 22.
Intézmény
  • Siófoki SZC Krúdy Gyula Technikum és Gimnázium
  • Siófoki Szakképzési Centrum

Waldheimben járt a Krúdy küldöttsége

Április 8-12-ig a német testvériskolában, Waldheimban tett látogatást négy tanuló és két oktató a Siófoki SZC Krúdy Gyula Technikum és Gimnázium képviseletében.

Április 8-12-ig a német testvériskolában, Waldheimben tett látogatást négy tanuló és két oktató a Siófoki SZC Krúdy Gyula Technikum és Gimnázium képviseletében.

Az alábbiakban a résztvevők élménybeszámolóját olvashatják:

A megérkezésünk után egy közös főzésen vettünk részt a német diákokkal, tanárokkal egy nagykereskedelmi cég látványkonyhájában az Omega Sorgban. Itt több étel készült el szakácsok segítséggel, mint pl. bélszín, spárgasaláta vagy lazac rétesbundában.

A kedd délelőtt városnézésről szólt, megnéztük a városházát, ahol a település történetéről sok információt kaptunk, utána a 65 méteres épület tetején lévő óratornyot is megmászhattuk, ahonnan a Zschopau folyó völgyére pompás kilátás nyílik. A város régi bányáját egy vezetővel jártuk körbe, akitől sok érdekességet hallhattunk és láttunk az ott bányászott ásványokról, ércekről. A következő programként ellátogattunk Kriebstein lovagi várába, ahol, a kastélyt körbe öleli a gyönyörű zöld természet és a középkori kastély hangulatos udvarán fogyasztottuk el a délutáni kávét. A napot sportolással fejeztük be, asztaliteniszben mértük össze tudásunkat a német diákokkal, megismerhettük az ő játékmódszereiket. Nagyon kellemesen telt el az este, a grillezés során a vendéglátók kedvenc ételeivel a Currywurst -ot és Bratwurst-ot is megkóstolhattuk.

A következő napon betekintést nyerhettük a testvériskola életébe. Az Oberschule két diákja körbevezetett minket a modern, korszerű informatikai eszközökkel felszerelt iskolaépületben, azt követően egy németországgal kapcsolatos Kahoot! kvízben tesztelték a tudásunkat. Két tanítási órán vettünk részt, egy földrajz órán és egy énekórára ültünk be, amelyeken megtapasztalhattuk, hogy hogyan is zajlik náluk egy átlagos tanóra. Hasonló formában folyik a tanítás, mint nálunk, de mégis kicsit másképpen és jó volt betekinteni egy másik ország oktatási rendszerébe. A délutáni szabadprogam keretében a kisvárost fedeztük fel, majd este a közeli Döbelnben egy bowling pályán kipróbálhattuk ügyességünket, ahol nagyon jól szórakoztunk és vacsora közben kellemesen beszélgettünk a vendéglátóinkkal.

Csütörtökön Lipcsébe utaztunk, először a híres Népek csatája emlékművet tekintettük meg. A monumentális épületben egy bemutató kisfilm megnézése után a hatalmas méretű szobrokat, tereket, mennyezeteket csodálhattuk meg. A műemlék tetőteraszáról 91 m magasságból az egész városra és környékre pompás látvány tárult elénk. Ezután a lipcsei állatkertbe vezetett utunk, ami 27 hektáron terül el, 850 állatfaj látogatható. A trópusi növényvilágot bemutató óriás sátorban egy izgalmas csónaktúrának is a részesei lehettünk. A tartalmas napot egy waldheimi görög étteremben zártuk, ahol a polgármester úrral is megismerkedhettünk.

Az utolsó napon reggel prezentációt adtunk elő iskolánkról, a német gyerekekkel újra lehetőségünk volt iskolai és egyéb más témában társalogni majd elbúcsúztunk. Egy élményekben és új ismeretekben gazdag hetet tudhatunk magunk mögött és a német nyelv gyakorlására is kiváló lehetőség volt ez az öt nap.

Köszönet Siófok Város Önkormányzatának, a Siófoki Szakképzési Centrumnak, hogy támogatták az utazást és a tartózkodás költségeit.

A Siófoki SZC Krúdy Gyula Technikum és Gimnázium tanulói és oktatói: Lovas Nóra 11.C, Hám Dominika 11.C; Simon Lilla 12.BL, Gróf Emília 12.D, Leányvári Krisztina oktató, Tóth Krisztina igazgató.

Megosztás

KAPCSOLÓDÓ HÍREK

Második helyen végzett a Hikman csapata az OSZKTV országos döntőjében

Április 27-én Szombathelyen rendezték meg az Országos Szakképző Iskolai Közismereti Tanulmányi Verseny (OSZKTV) országos döntőjét, amelyen a marcali Hikman Béla Szakképző Iskola csapata második helyezést ért el.

2024. ápr. 29.
Intézmény
A zöld jövőért tenni kell! - Áder János interaktív tanórája a Krúdyban

Az indokolatlan fogyasztás környezeti veszélyeire és a hulladékok újrahasznosításának fontosságára hívta fel a figyelmet Áder János korábbi köztársasági elnök, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke szerdán Siófokon. Egyúttal bejelentette a használt elemek és mobiltelefonok begyűjtésére indított iskolai versenyt.

2024. ápr. 24.
GL
Szakmakikötő 2024: negyedszerre hajóztunk ki

Több száz hatodik és hetedikes diák vett részt a IV. Balatoni Szakmakikötő rendezvényünkön pénteken. A Siófoki Szakképzési Centrum iskolái Fonyódon és Siófokon interaktív módon mutatták be képzéseiket, színes szakmáikat. Továbbá ingyenes hajózási lehetőséget és pályaválasztási tanácsadást is kínáltunk a fiataloknak. Duális partnereink is bemutatkoztak mindkét helyszínen.

2024. ápr. 19.
HP

KIMIKK
Balatoni Hajózási Zrt.Balatoni KörBella Italia Restaurant SiófokDatalogicFerro-FlexFöldgázszállító Zrt.HalkerKaposi Mór Oktató KórházKatasztrófavédelemKistücsök Étterem BalatonszemesKongsberg AutomotiveMala Garden Étterem SiófokNEKAPort étterem és panzióSió Eckes - GraniniSiófok KCSióFrissZiehl-Abegg

• SZC logo fehér
    • Siófoki Szakképzési Centrum

8600 Siófok, Kálmán Imre Sétány 3.